מה זה בכלל פינטרסט?

1. בשתי מילים: גוגל בתמונות. אבל אפשר לכתוב על זה הרבה יותר.

2. הרבה יותר:

פינטרסט (מאנגלית: Pinterest) היא רשת חברתית מקוונת דמוית לוח מודעות. השירות מאפשר למשתמשיו ליצור ולנהל אוספי תמונות משלהם. מטרתו המוצהרת של האתר היא "לחבר בין כל האנשים בעולם באמצעות 'דברים' שמעניינים אותם". (ויקיפדיה)

בתקופה הקצרה שלמדתי עיצוב גרפי, היה לי מרצה אחד שהיה מגיע להרצאות עם מחשב נייד שהפך למושג: הגוגל של ונטורה. אותו ונטורה קנה כונן חיצוני ענקי והיה אוגר תמונות שעניינו אותו, וממיין אותן לתיקיות. בכל נושא היו לו כמה תמונות: מאסטריקס דרך עטיפות של דיסקים ועד לאיורי הגדות מימי הביניים. השיעור שלו היה אסוציאטיבי מאוד, והיינו מדלגים בו יחד מתיקיה לתיקיה של אוצר ויזואלי מדהים.

אני עצמי הייתי שומרת רשימות של רעיונות. אני זוכרת שחיפשתי רעיון מקורי למשלוח מנות, והרשימה שהייתה לי 'שמש הרעיונות' כללה קישורים ותמונות. האמת היא שזה היה מסורבל למדי.

כדי למנוע עומס על המחשב (או לחסוך קניית כונן חיצוני) וכדי להקל על הסרבול, נוצר פינטרסט. באתר ניתן לשמור בלוח תיקיות של תמונות, כשכל תמונה היא בעצם קישור. בעמוד הבית נמצאות הנעיצות (התמונות-קישורים) האחרונים שננעצו בנושאים הקשורים למה שאני נעצתי, ואפשר גם לערוך חיפוש. מדובר בגן עדן לרעיונות לאנשים ויזואליים.

לכידה
יותר קל להבין כשרואים

3. ולנשים בפרט. הן מהוות 79% מהגולשים באתר.

4. איך משתמשים? כאן יונית צוק מסבירה. היא מסבירה מצוין.

מה הקשר בין פינטרסט לניהול זמן

5. אפשר למצוא בפינטרסט רעיונות לכל דבר, ובמיוחד לדברים שמעניינים אימהות. זה השוק שלנו: פעילויות לילדים, יצירות לילדים ורעיונות לימי הולדת; טיפים לניקיון הבית, מתכונים והמלצות לעיצוב הסלון; וכמובן – ניהול זמן. טיפים, לוחות זמנים מוכנים והשראה בקלות, בשפע ובאיכות. חוץ מהטיפים הספציפיים בנושאי ניהול זמן, הנגישות הגבוהה של השראה בכל נושא – חוסכת הרבה זמן.

מוזמנות להתחיל: בדף הבית של פינטרסט או בלוח שלי. תיהנו!

6. הערה חשובה: בגלל שפינטרסט הוא אתר מבוסס משתמשים (שזה אומר שהוא דינמי) וגם בגלל שהוא ויזואלי – קשה לסנן אותו, ולכן הוא מוגדר במערכות סינון האתרים (כמו רימון) כבעייתי, ונפתח בסינון הבסיסי בלבד. קחו בחשבון!

למה בכל זאת החלטתי להציג אותו כאן? בגלל תסמונת 'אני לא גברת פינטרסט' שאפשר ללמוד ממנה על ניהול זמן ברגעי חולשה. נדבר על כך ונדון גם על דרכי התמודדות – בפוסט הבא.

6 thoughts on “מה זה בכלל פינטרסט?”

  1. כל כך מעולה ומחכים! כבר מחכה לפוסט הבא. בינתיים הולך להכיר את פינטרסט

  2. אין כמו פינטרסט בעולם!!! מלא רעיונוץ שימושיים בטירוף… אני כל הזמן רוצה "להפיץ את הבשורה" ומתעצלת להסביר כמו שצריך… יישר כוח 🙂 בהצלחה עם הבלוג!
    הדס

להשאיר תגובה

