רק על עצמי לספר ידעתי

כדי להכיר אותי באמת, אתן צריכות להכיר את החוזקות שלי. (בכלל, אני חושבת שאם נתחיל להתבונן על העולם בעין החוזקות, וננסה למצוא בכל אדם את החוזקות שלו, נחיה טוב יותר.) כמו כל דבר בחיים, גם כאן אנו צומחים לפי הסדר: מודעות, זיהוי והתפתחות. אם בפוסט הקודם בסדרה חשפתי אתכם לנושא והתייחסנו אליו ברמת המודעות, היום אדבר על זיהוי החוזקות.

(התמונות פה בפוסט נלקחו מלוח הפינטרסט של מכון גאלופ. שם גיליתי שתיים מאהבותיי מתמזגות: פינטרסט והחוזקות.)

אז מהן החוזקות שלי?

Runner crossing finish line
מייחדת

אני תמיד רואה איך כל אדם הוא יחיד ומיוחד. זאת הסיבה שבגללה אני כל כך מתלהבת מחוזקות. אני יכולה להבין בקלות את השונות של כל אדם ולתת לו מענה מותאם. קשה לי בגלל זה להיות חלק ממסגרת, שבאופן טבעי היא מכלילה יותר. בכלל, אני תמיד מעדיפה את הפרטים על פני התמונה הגדולה.

Runner crossing finish line
מפתחת

אני תמיד רואה את הפוטנציאל בכל דבר, את תחום ההתפתחות המשוער – כמה רחוק זה יכול ללכת. אני גם רואה בקלות את ההתקדמות הקטנה ביותר ומקבלת סיפוק משותפות בתהליך. לכן אני אוהבת ללוות, להדריך ולקדם. זאת חוזקה שאופיינית לאנשי חינוך. מצד שני, אני גם מרגישה כל הזמן את הפער בין מי שאני באמת למי שאני כרגע, ואם אני לא מזכירה לעצמי 'הי, לאט לאט!' אני מתבלבלת.

Runner crossing finish line
מתכננת

אני בונה כל הזמן אסטרטגיות: מתכננת מה אבשל לשבת ומה אעשה בשנה הבאה או מחר בבוקר. אם אני נתקלת בבעיה אני מתכננת איך לפתור אותה ואז פותרת, וכבר מראש אני מוטרדת מהבעיות שיקרו. אני זקוקה לתכנון כדי להבין את החיים ולא טובה בהפתעות. (זה לא אומר שאני חיה בעתיד – אני זקוקה לתכנית כוללת כדי לחוות את ההווה טוב יותר.) בתוך הראש שלי יש חדר דמיוני, שבו נערמות מחשבותיי ומצטברים הדברים שאני עושה. אם השולחן שם עמוס, אין לי איפה לעבוד. אני זקוקה לסביבה מסודרת: פנימית וחיצונית ומעדיפה פחות חפצים מאשר יותר. (אני מנקה את הראש אל הדף, וכעבור תקופה זורקת את הדף אל הפח, כי גם הוא כבר בלגן.)

Runner crossing finish line
רגישה

וואו, זאת אחת מהחוזקות המדוברות. אני מהנפגעות בקלות, ומזילה דמעות בכמויות על לא-כלום. מצד שני, מעגל הרגישות שלי רחב ואני חשה גם אנשים אחרים סביבי בקלות, כמו לקרוא רגשות. גם בהיבט הפיזי: אצל אנשים רגישים גם סף הרגישות לכאב פיזי וסף הרגישות החושית גבוהים.

Runner crossing finish line
חושבת

אני אדם חושב ולא רק מתכנן. המרחב המשמעותי בעיניי הוא המרחב הפנימי, מרחב ההבנה. מתסכל אותי לעשות דברים בלי להבין אותם. כשמחשבות מתחברות לי ודברים מתבהרים זאת הגלידה של היום. המחשבות שלי הן פס-הקול של יומי, לפעמים כמוזיקת רקע ולפעמים בפול ווליום. זאת הסיבה שחשוב לי לנקות את הראש ולא רק את הסלון, זה מרחב חיים שלם.

[עדכון, קיץ תשע"ו: בעקבות תהליך שעברתי גיליתי שאני לא כל כך ממושמעת. אני משאירה כאן את הפסקה שכתבתי לפני יותר מחצי שנה ומזמינה אתכם לקרוא עוד על התהליך שעברתי.]

אלו חמש החוזקות שקיבלתי כתוצאת המבדק של גאלופ. חוזקות מכילות כאלה ואני באמת אדם מכיל, אבל לא רק. עברו עלי ימים מתסכלים, שבהם כעסתי על עצמי שאני לא רק מכילה, עד שהבנתי שיש לי חוזקה משמעותית נוספת. מה לעשות, זאת לא מתמטיקה ולי יש שש חוזקות משמעותיות.

Runner crossing finish line
ממושמעת

תצחקו, תצחקו, כל האנשים הזורמים למיניהם. איך כיף לי לראות שולחן ערוך לקפידה, כמו שלימד אותנו אבנר באולפנא: צלחות עד לקצה, כוסות בשני שליש הצלחת ושמונה סלטים ערוכים במדויק באמצע. אני אוהבת לסדר ולארגן – את הבית, את הראש (כבר אמרתי) ואת סדר היום. אני באמת מרגישה שהסדר יום שלי הוא מי שאני.

לכידה

איך זה בא ביחד?

קשה עד בלתי אפשרי לתאר את מיליוני השילובים שיוצרות שש חוזקות. מייחדת מפתחת מתכננת רגישה חושבת וממושמעת – זאת אני בראשי פרקים. בעיניי, היכרות היא תהליך ארוך טווח באחד על אחד, כך שזה גם אף פעם לא יהיה אמתי לגמרי כאן.


חשבי נא על מישהי שייתכן וזקוקה לטפטופי מילותיי ושלחי לה את הקישור למאמר הזה, ואם הגעת לכאן במקרה ואת רוצה לקבל את המילים הקטנות ישירות לתיבת המייל שלך, את מוזמנת להירשם כאן. מזמינה אותך להכיר אותי עוד דרך הבלוג 🙂

 

6 thoughts on “רק על עצמי לספר ידעתי”

  1. שירונת.
    הזדהיתי עם כל כך הרבה דברים שכתבת)אז אולי בניגוד למה שכולם טוענים אנחנו לא עד כדי כך שונות..;-) (
    הארת לי נקודה על הקשר בין חוזקות של מייחדת על כל המשתמע מכך לקושי עם מסגרות..
    דווקא מתוך ההכרות שלי איתך זה חידד לי דברים שאני יודעת עלייך.
    לדוגמא בחוזקה ממושמעת)למה בלשון סביל..?(
    אהובה.זה כל כך על קצה המזלג עלייך.
    יש בך כל כך הרבה גוונים. שפע ויופי.
    פשטות ומורכבות מהממת.
    אוהבת אותך. אחות.

  2. טוב, אנחנו צריכות לשחנש בנושא…. ☺
    ההבדלים והדמיון בינינו מראים איך אפילו חוזקה אחת שונה יוצרת הבדלים מטורפים בין אדם לאדם. האמת היא, שאפילו אנשים עם אותם חוזקות שונים זה מזה במינונים של כל חוזקה, מתי כל אחת מופיעה, ובעוד כשרונות שהם לא חוזקות (למשל כשרון חזותי או מוזיקלי). זה ממש לא מדע…
    ממושמעת היה נשמע לי פשוט יותר טוב מממשמעת. אלו ביטויים שאני בחרתי, כי החוזקות בספר היו בתור שם ולא בתור תיאור, כמו משמעת. אם יש לך רעיון יותר טוב, אני אשמח לשמוע.
    והאמת היא, שדברים שאת אמרת הם אלו שחידדו לי שיש לי את החוזקה הזאת…
    טוב, נדבר 😉 מתה עליך

  3. אוי זה ממש נכון.
    זה ממש מראה בצורה מסודרת (במיוחד 3 התכונות הראשונות) למה תפור עלייך גננת ☺️

    1. תודה על המחמאה.
      את הספר על החוזקות גיליתי בחופשת לידה הקודמת, באמצע שנת הסטאז' המזעזעת שלי.
      באותה תקופה בכלל לא הייתי בטוחה שמתאים לי להיות גננת. המסגרת ההיא לא התאימה לי בכלל מכל מיני סיבות, וערערה לי מאוד את הבטחון.
      ואז גיליתי את הספר שלל החוזקות והקריאה שלו וההכרה של החוזקות שלי בעזרתו – החזירה לי הביטחון בעצמי.
      אפילו היה כתוב בו איפושהו במפורש ששתי חוזקות אופייניות לאנשי חינוך הן מייחד ומפתח. זה ממש הרגיע אותי, והזכיר לי מי אני ומה טוב לי.

להשאיר תגובה

