אני יודעת שאתה יודע שאני לא יודעת כלום

סדרי עדיפויות משתנים לי לאחרונה, ואתם גם סדרי היום. אחד מהשינויים הבולטים הוא שאני הרבה פחות מתכננת את הזמן, חיה מהרגע לרגע הבא. זורמת עם החיים. פחות זמן לתכנן, יותר זמן לחיות. אל יקל בעינייך. כל כך נעימה התחושה, וזה גם נכון ואמתי. לדעת להרפות.

אני רוצה לשתף אתכם בתובנות שלי מספר שקראתי לאחרונה. אבל לפני שנדבר על הספר עצמו, אני רוצה להגיד משהו על השם שלו: 'לדעת להיכנע' מאת לורה דויל. ברור לי שאחת מהחוזקות המרכזיות של הקופירייטר שהגה את השם שלו היא ביקורתיות. הוא מאמין שהתנגדות מביאה לחיבור. אצלי לא, ואם חברה טובה לא הייתה ממליצה לי על הספר לא הייתי מנסה אפילו לקרוא אותו. לדעת להיכנע? לא, לא רוצה.

37843
'מדריך שימושי לזוגיות מוצלחת'. זאת כותרת המשנה.

אני משתמשת בחוזקה שלי 'מפתחת' ובדמיון ומשנה את שם הספר בכמה הברות: 'לדעת להרפות'. זה מעביר הרבה יותר טוב את המסר של הספר, ובלי לפתח אנטגוניזם.

ומכאן לספר עצמו ולמסר שהוא רוצה להעביר. זהו ספר הדרכה לאישה הרוצה לשפר את הזוגיות שלה ולהחזיר אליה את זוהר הרומנטיקה. כדי שתצליח ליצור שינוי כזה, הספר ממליץ לאישה להכיל ולקבל את בעלה, ולא לנסות לשפוט או לתקן אותו. השקעה כזאת תגרום לבעל מצידו לפרגן ולסייע. כדי להחזיר את הרומנטיקה אל הבית, מומלץ לחזור אל התפקידים הישנים: מחזר ומחוזרת, לוקח חסות ונסיכה. כן, כן, חמה ולבנה. זוגיות שבה הבעל הוא הדמות העוטפת, המגוננת והמשפיעה ואישה היא העטופה, המוגנת והמושפעת.
זה ספר הדרכה לאישה ולזוגיות, אך המסר רלוונטי לכל אחד ובכל שלב בחיים.

לוותר על שליטה. להרפות. זה המוטו.
למה כדאי לוותר על שליטה? למה לא לנסות לנהל את העניין ולהיות המובילות והדומיננטיות בבית? לורה דויל מסבירה שכשאנחנו מנסות לדעת הכול, להיות מודעות לכל, לשלוט בכל, אנחנו פועלות מתוך פחד. פחד מחוסר שליטה. מה יקרה אם נרפה מהמושכות? אם ניעזר? אם לרגע לא נהיה סופרוומניות? אם ניתן לבעל להחליט ולקבוע עבורנו? הלב כאילו אומר: בטח יקרה אסון. הפחדים האלו משותפים לרובנו.
אם נצליח להרפות – ננצח את הפחד. נראה וניווכח שגם כשהדברים לא מתנהלים באופן מושלם, בדיוק-בדיוק כמו שרציתי, גם כשמישהו מוביל את הדברים לכיוון אחר, גם אז השמיים לא נופלים. דויל אומרת: התחתנת עם בעל שאת סומכת עליו, שאת אוהבת אותו? תסמכי עליו שהוא יתנהל נכון עם הילדים, שהוא יסדר את הבגדים גם בלי שתזכירי או שהוא לא יבזבז את כספכם סתם. תני אמון. הכול יהיה בסדר.

להרפות

אמון הוא חיבוק גדול החוצה לאחרים, חיבוק שחוזר אלינו. ההרפיה המרגיעה הזאת מביאה אתה קרבה. כי כמו שאנחנו לא נרצה להתקרב למי שמנסה לשלוט בנו, כך גם האחרים ישמחו להתקרב לרגועה והמשחררת. מאיזו שכנה יותר קל לבקש משהו? מזו שכבר ביקשה ממך. לאיזו חברה יותר קל לפתוח את הלב? לזו שכבר פתחה את שלה בפניך. לנסות דרך חדשה שאני לא רגילה בה – לבקש עזרה, להודות שאני לא יודעת, לא יכולה, להסכים בלי להתווכח, בלי לחשוב שאני יודעת הכול. להשתכר מהעד דלא ידע הזה. אני לא יודעת הכול. הידד.

נשימה עמוקה. נחת.

להשאיר תגובה

