פוסט אורח ראשון בבלוג

הדסה עובד. מאמנת אישית. מלווה אמהות צעירות, בעיקר חוזרות בתשובה, בקשיים המיוחדים להן. בפוסט לפנינו היא נוגעת בכאב שרלוונטי לכל אמא: הילד הקשה. לכל אמא יש כזה: כמו מיתר לא מכוון, גם הוא רוצה ללכת בקצב אחר. ה'חנוך לנער על פי דרכו' לא כל כך פשוט אצלו, והשאלות רבות על התשובות. הדסה מציעה דרך להתמודד עם הקושי שהילד הזה מזמן לפתחנו.

הדסה עובד.jpeg

הדסה:

השעה הכי קשה אתו הייתה בשעת ההשכבה, הוא פשוט לא רצה לישון. ואני אחרי יום מלא וגדוש, רוצה: שקט, כוס קפה, לדבר עם חברות, ובכלל להיות עם עצמי ולנשום.

אך הוא סירב לישון. ובכלל סירב תמיד לכל מה שביקשתי: סירב להכין שיעורים ולהתקלח ולגמור את הצלחת, והכי היה קשה לי שהוא היה מציק לאחותו. כל פעם שהיה שקט ורגוע בבית, הוא דאג לקחת לקטנה את המוצץ או את המשחק שהייתה שקועה בו.

זו הייתה תקופה קשה בשבילי. הרגשתי שאני לא אוהבת אותו מספיק, שאני לא אוהבת את עצמי כאמא. רציתי שינוי: רציתי לגדל את הילדים אחרת, בשקט ובשלווה. חלמתי להיות אמא טובה שמעניקה הכל בשביל הילדים שלה, אך הרגשתי שאני לא מצליחה.

לימים, אחרי אבחון, הסתבר שהילד שלי 'היפר' בצורה מוגזמת. אך במקביל התחלתי לעשות שינוי עם עצמי שעשה מהפך בבית. התחלתי לאהוב ולקבל את עצמי כמו שאני – גם כאמא עצבנית ועייפה, גם כאמא לא מושלמת. התחלתי לחפש את הנקודות הטובות שלי: אני רעיה טובה, וחברה טובה ואוהבת את החיים וחיובית לכל דבר.

בשלב שני התחלתי לחפש את הנקודות הטובות של הבן שלי, אך זה לא עזר מיד. ואז זה קרה.
כל פעם שהוא התנהג יפה, הייתי נעצרת ונושמת את הרגע הזה פנימה. בכל פעם שהוא שיחק יפה עם אחותו הקטנה, ישבתי והתבוננתי. מההתבוננות בו ברגעי החסד האלה גיליתי ילד רגיש, ילד אחראי, ילד שעוזר לי. גיליתי ילד טוב ויפה ואיכותי. גיליתי את הילד שלי.

לא אמרתי כלום, אבל עצם הגילוי עשה שינוי. הילד שלי נרגע. הוא הרגיש בטוח בבית, הרגיש שאמא שלו אוהבת אותו על אף הקשיים.

StockSnap_PS6UYOMD2K.jpg

החמוד הזה היום בן 17, בחור נמרץ ואחראי והילד הכי מסור אלי. המשכתי בשיטה הזאת עם כל הילדים שלי. הם עדיין עושים בלגן וצעקות וריבים, אבל אני אוהבת אותם תמיד ומרגישה קשר מיוחד אליהם. אני מגלה את האיכות שלהם כל יום, ומגלה את הגדוּלה שלי כאמא מתבוננת ואוהבת.
כיום אני עוזרת לנשים בכל מיני תהליכים בחיים, בייחוד בשלב שבו הן מגדלות ילדים קטנים. אני עוזרת להן להרגיש קשר ואהבה לעצמן ולילדיהם.

מוזמנת ליצור איתי קשר 0546903536 Hadasaoved@gmail.com ואשמח לתת לך פגישת יעוץ חינם.

ושוב אלי, שירה, לכמה מילים אחרונות. כשהזמנתי את הדסה לכתוב, לא תיארתי לעצמי כמה הדברים יגעו בי. אני חושבת שזמן ההשכבה הוא זמן מאתגר לכולנו. אנחנו עייפות וזקוקות למנוחה. הקול הראשון שעולה בנו בשעות כאלה, כמו שכתבה הדסה וכמו שכתבתי כאן, הוא: אני אמא לא מספיק טובה. הצעד הראשון לתיקון הוא בחמלה ואהבה עצמיים. הצעד השני הוא להמשיך את האהבה אל הילדים, להשפיע אהבה. אבל זה לא יצליח אם לא נדייק את עצמנו, מתוך התבוננות. רק אז, כשנדייק לעצמנו את החוזקות של ילדנו, הוא יתמלא בטחון. ואז זה יקרה בקלות ובלי מאמץ.

תודה לך, הדסה, על המילים הטובות. בולטות מתוכן החוזקות שלך עצמך: נותנת מקום לייחודיות של כל אחד מתוך קשב פנימי.

זהו פוסט האורח הראשון בבלוג, אבל נשמח לעוד. אם יש לך מה לומר ולחזק אימהות צעירות, מוזמנת לפנות אלי. רק טוב ואור!
(אפשר גם להירשם כאן לקבל עדכונים במייל. למצטרפות מתנה – צ'ק ליסט לבניית מבצעים.)

להשאיר תגובה

